Vishing – metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję godną zaufania (np. przedstawicieli banków) w celu wyłudzenia poufnych informacji z wykorzystaniem rozmowy telefonicznej.
Jedną z powszechnych metod ataku jest telefon od osoby podszywającej się pod pracownika banku. Powodem takich telefonów mogą być rzekome awarie techniczne, nieautoryzowana transakcja bankowa czy atak hackerski. Oszust sygnalizuje nagłe problemy na naszym koncie bankowym wykorzystując element zaskoczenia, przedstawiając możliwe rozwiązania wymaga od nas podania danych osobowych, numeru pesel, dowodu osobistego oraz danych logowania do konta.
Pracownik banku nigdy:
Nie poprosi o instalację aplikacji!
Nie pyta o login i hasło do logowania, do bankowości elektronicznej!
Nie prosi o podanie pełnych informacji dotyczących karty płatniczej (kodu CVV/CVC)!
Chroń swoje dane!
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu, informacji lub powiadomienia, należy natychmiast rozłączyć się i zadzwonić do banku, aby zweryfikować zaistniałe zdarzenie!