Bądź czujny - uważaj na oszustwa "na pracownika banku"
Szanowni Klienci,
w związku z nieustannym wzrostem oszustw z wykorzystaniem połączenia telefonicznego (tzw. ataków typu voice phishing) zapraszamy do obejrzenia cyklu filmów poruszających ważne tematy:
- cyberbezpieczeństwa,
- bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej i sklepów internetowych,
- sposobów działania przestępców.
Poniższe filmy ostrzegają i poruszają kwestie nieustająco popularnych metod na wyłudzanie pieniędzy przez cyberprzestępców.
Zobacz:
- Uważaj na oszustwa "na pracownika banku" !
- Bankowość dla seniora - warto mieć konto w Banku aby unikąć np. oszustw "na wnuczka"
- "Uwaga! Fałszywe linki do płatności !"
- "Numer karty płatniczej to twoje dane poufne !"
- "Czytaj co autoryzujesz!"
- "Stosuj podwójne uwierzytelnienie !"
a także:
- "Uwaga! Oszukańcze serwisy oferujące inwestycje w kryptowaluty i na rynku Forex"
- "Rób kopie zapasowe !"
- "Nie daj się zwieść łatwym zarobkom !"
- "Nie dopinguj hejtera !"
Dodatkowo zachęcamy do obejrzenia filmu interaktywnego (tutaj link: https://bde.wib.org.pl/film_interaktywny/), w którym po każdej scenie widz musi dokonać wyboru działania. To świetny sposób by zobaczyć w praktyce w jaki sposób działają cyberprzestępcy.
Pamiętaj!
- Bank nigdy nie prosi o pełny login i hasło oraz pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez Infolinię banku, SMS czy email. Zachowaj te dane dla siebie.
- Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa- rozłącz się.
- Nie instaluj żadnej aplikacji, aby usprawnić kontakt z bankiem.
- Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń do banku lub na infolinię.
- Zachowaj zdrowy rozsadek. Chroń swoje dane.
Przypominamy, iż na naszej stronie w zakładce Bezpieczeństwo znajdują się m.in. poradniki: Bezpieczne finanse Seniora, Bezpiecznie w Internecie.