Płatność BLIK

BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej BS Pay. Blik

 

Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:

  • są Posiadaczami konta osobistego w Banku lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
  • posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BS Pay.
Dzięki usłudze BLIK możesz:
  • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BS Pay wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
  • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
  • dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce).

 

Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do portalu Kartosfera. Taką zmianę zgłosisz również w placówce Banku oraz na pośrednictwem Infolinii grupy BPS.

W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK

Rodzaj transakcji Limit domyślny Limit maksymalny
Wypłata gotówki 1.000 zł 10.000 zł
Płatności w sklepach 1.000 zł 10.000 zł
Wypłata gotówki 1.000 zł 10.000 zł
Płatności w Internecie 1.000 zł 10.000 zł

 

Jak aktywować BLIKA?

Zarejestruj/zaloguj się do portalu Kartosfera
  • W portalu Kartosfera wygeneruj kod umożliwiający aktywację aplikacji mobilnej BS Pay
  • Ze sklepu Google Play lub App Store pobierz aplikację BS Pay 
  • Aktywuj aplikację akceptując Regulamin aplikacji mobilnej BS Pay, wprowadzając kod wygenerowany w Kartosferze i nadając swój własny kod PIN do aplikacji
  • Dokończ aktywację w portalu Kartosfera w zakładce Aplikacja mobilna, a następnie kliknij w BS Pay przycisk "Dalej"
  • Uruchom usługę BLIK akceptując Regulamin korzystania z Usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej BS Pay dla klientów banku z Grupy Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK)
  • Wybierz ikonkę BLIK
  • Zacznij korzystać z BLIKA
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji BS Pay oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.
 
 
Płatności w sklepach lub w Internecie:
  • Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay
  • Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
  • Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
  • To już wszystko - zakupy opłacone
 
Wypłata gotówki z bankomatu*:
  • Wybierz formę wypłaty środków bez karty
  • Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
  • Podaj kwotę transakcji
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay
  • Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
  • Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BS Pay poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
  • Wypłata dokonana
UWAGA! *Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
 

Szybie Płatności:

Szybie Płatności to transakcja realizowana za pośrednictwem usługi BLIK. W sklepach stacjonarnych można dokonać płatności na kwotę do 50 zł bez logowania się do aplikacji mobilnej i bez potwierdzenia płatności kodem PIN do aplikacji BS Pay.

Wystarczy:

  • wybrać ikonkę BS Pay na telefonie,
  • bez logowania do aplikacji BS Pay wybrać ikonkę BLIK (wyświetli się kod BLIK),
  • wprowadzić kod BLIK na terminalu płatniczym w sklepie stacjonarnym,
  • potwierdzić transakcję na telefonie.

Po 5 transakcjach płatniczych wymagane jest dokoanie płatności BLIK z użyciem kod PIN do aplikacji mobilnej. Licznik transakcji jest resetowany przez podanie kodu PIN podczas logowania do aplikacji BS Pay lub przy wypłacie gotówki z bankomatu.

Istnieje możliwość wyłączenia usługi Szybkie Płatności. Wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej BS Pay, wejść w Ustawienia i tam wyłączyć usługę.

 

 

Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

  • Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
  • Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BS Pay
  • Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
    - aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BS Pay,
    - stosuj oprogramowanie antywirusowe,
    - stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
    - aktualizuj przeglądarki internetowe.
  • Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BS Pay i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
  • Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BS Pay. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem portalu  Kartofsera lub dzwoniąc na Infolinię Banku
 
 
Przydatne dokumenty: