Skip to main content
  • Aktualności
  • 31 lipca mija termin składania wniosków o subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR

31 lipca mija termin składania wniosków o subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR

20-07-2020
Uprzejmie informujemy, iż 31 lipca 2020 r. będzie ostatnim dniem na składanie wniosków o subwencję finansową w ramach Programu Tarczy Finansowej PFR.
 
Po 31 lipca br. wniosek o subwencję będzie mógł złożyć przedsiębiorca, który kwalifikuje się do otrzymania pomocy na podstawie procedury reklamacyjnej lub odwoławczej.
W ramach procedury odwoławczej Klienci będą mogli, tak jak dotychczas, składać maksymalnie 2 wnioski odwoławcze w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku pierwotnego.

Dodatkowo PRF zapewnia, że wszystkie złożone w ramach procedury wyjaśniającej wnioski zostaną przeanalizowane, a przedsiębiorcy otrzymają stosowną odpowiedź.

Rozpatrywanie spraw i wydawanie decyzji będzie odbywać się bez względu na upływ terminu przyjmowania nowych wniosków do Programu.
 

Zgłoszenia reklamacyjne dla wniosków w ramach Tarczy Finansowej PFR można składać wyłącznie drogą emailową przesyłając formularz zgłoszeniowy na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prosimy o dołączenie wszelkich dokumentów związanych z przedmiotem sprawy. W przypadku braku przekazania przez Klienta wszystkich wymaganych do rozpatrzenia Zgłoszenia informacji lub dokumentów, bank może zwrócić się do Klienta z prośbą o uzupełnienie dokumentacji Zgłoszenia.

Zgłoszenia reklamacyjne w szczególności dotyczą takich kwestii, jak:

  • rozbieżności między danymi zawartymi we wniosku o udzielenie subwencji finansowej, a danymi zawartymi w rejestrach służących do walidacji wniosku (w tym ZUS i KAS), których nie można usunąć poprzez porównanie tych danych w sposób elektroniczny;
  • popełnienie przez Beneficjenta we wniosku lub odwołaniu oczywistego błąd pisarski, który spowodował wydanie ostatecznej decyzji przyznającej subwencję finansową w kwocie niższej lub wyższej, niż możliwa do uzyskania zgodnie z Regulaminem;
  • decyzji PFR w kwestii dotyczącej zwrotu subwencji przez Beneficjenta, np. w przypadku gdy przedsiębiorca otrzymał subwencję choć nie był do tego uprawniony.


Więcej informacji dotyczących procedury wyjaśniającej znajduje się na stronie PFR:

https://pfrsa.pl/aktualnosci/informacja-polskiego-funduszu-rozwoju-na-temat-realizacji-tarczy-finansowej-pfr-dla-mikro-malych-i-srednich-firm-oraz-procedury-wyjasniajacej.html

Odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne zostanie udostępniona Klientowi w bankowości elektronicznej. Bank skontaktuje się z Klientem również telefonicznie.

PFR rozpoznaje Zgłoszenia, w terminie 21 dni roboczych od dnia zarejestrowania zgłoszenia.
W sprawach szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu maksymalnie o kolejne 21 dni roboczych.