Skip to main content
  • Bezpieczne finanse Seniora

    Bezpieczne finanse Seniora

     Nie daj się oszukać metodą na wnuczka czy policjanta !

    Seniorze, jesteś aktywny w świeciecie cyfrowych mediów? Korzystasz z bankowości elektronicznej? Uczestniczysz w życiu społecznym i kulturalnym online? A może używasz Internetu w poszukiwaniu informacji dotyczących zdrowia czy profilaktyki?

    Świetnie! Internet to ogromne morze nieograniczonych możliwości nie tylko dla osób młodych. Korzystaj zatem z sieci z radością, ale i z rozwagą. Bądź czujny i zadbaj o swoje bezpieczeństwo.

    Ważne informacje

    Poradnik- zapoznaj się

    Poradnik opisuje metody stosowane przez oszustów chcących wyłudzić środki finansowe czy kosztowności od potencjalnych ofiar, którymi są w przeważającej części ludzie starsi. Podpowiada na co Senior powinien zwrócić uwagę przy rozmowie z rzekomym wnukiem bądź policjantem i jak reagować kiedy znajdzie się w takiej sytuacji. Zapoznaj się z lekturą.

    por senior

    Vishing- poznaj

    Vishing – metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję godną zaufania (np. przedstawicieli banków) w celu wyłudzenia poufnych informacji z wykorzystaniem rozmowy telefonicznej.

    Jedną z powszechnych metod ataku jest telefon od osoby podszywającej się pod pracownika banku. Powodem takich telefonów mogą być rzekome awarie techniczne, nieautoryzowana transakcja bankowa czy atak hackerski. Oszust sygnalizuje nagłe problemy na naszym koncie bankowym wykorzystując element zaskoczenia, przedstawiając możliwe rozwiązania wymaga od nas podania danych osobowych, numeru pesel, dowodu osobistego oraz danych logowania do konta.

    Pracownik banku nigdy:

    Nie poprosi o instalację aplikacji!
    Nie pyta o login i hasło do logowania, do bankowości elektronicznej!
    Nie prosi o podanie pełnych informacji dotyczących karty płatniczej (kodu CVV/CVC)!

    Chroń swoje dane!

    W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu, informacji lub powiadomienia, należy natychmiast rozłączyć się i zadzwonić do banku, aby zweryfikować zaistniałe zdarzenie!